شناسهٔ خبر: 19458 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

تكميل و واگذاری یک میلیون و ۲۰۰هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم/ بهره‌برداری از ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سال جاری

احمد اصغری مهرآبادی به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، تاکنون ۶۸۰ هزار واحد از مسکن‌های مهر در کشور به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال جاری نیز با افتتاح سه پروژه دیگر، این تعداد به ۷۰۰ هزار واحد خواهد رسید.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، احمد اصغری مهرآبادی در مراسم افتتاح و بهره برداری ۵۵۰ واحد مسکن در سایتهای دولت آباد و شهرضا اظهار کرد: در انتهای دولت دهم حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار مسکن مهر تکمیل شده بود و حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار واحد مسکن مهر نیز به دولت یازدهم واگذار شد. طبق برنامه ریزی هایی که صورت گرفت، مقرر شد تا پایان سال ۱۳۹۴، حدود ۷۰۰ هزار واحد تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی افزود: تاکنون ۶۸۰ هزار واحد از مسکن‌های مهر در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است و تا انتهای سال جاری نیز سه افتتاح دیگر در خوزستان، هرمزگان و پردیس خواهیم داشت و طبق برنامه ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر به بهره برداری خواهد رسید.

ايسنا نوشت: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ادامه داد: تکمیل ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر در دو سال نیم کار بزرگی است و طی این مدت حدود دو هزار و ۵۰۰ خانواده صاحب خانه شده‌اند.

اصغری مهرآبادی اضافه کرد: برخی می گویند پروژه های مسکن مهر در دولت یازدهم راکد مانده است، اما به هیچ وجه این گونه نیست و پروژه ها در حال تکمیل شدن است.

وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان ۱۶۱ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده بود که از این تعداد تاکنون ۱۴۱ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است و حدود دو هزار واحد دیگر نیز تا سال آینده تکمیل خواهند شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تاکید کرد: حدود ۱۱ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی وجود دارد که با رایزنی‌های انجام شده در آینده نزدیک با تسهیل شرایط به مردم تحویل داده خواهد شد.

مهرآبادی با بیان اینکه مسکن‌های مهر سراسر کشور نیازمند خدمات زیربنایی و روبنایی هستند، گفت: خدمات روبنایی و زیربنایی برای بسیاری از مسکن‌های مهر سراسر کشور تامین شده است، اما با آنچه مورد نیاز است، فاصله بسیاری وجود دارد و باید اقداماتی انجام شود.

وی اضافه کرد: پیرامون مشکلات و نیازهایی که در بحث جمع آوری نخاله‌ها، راه‌های دسترسی و آسفالت جاده‌ها در مسکن‌های مهر حبیب آباد و دولت آباد اصفهان وجود دارد، با تامین بودجه از وزارتخانه، اقداماتی انجام خواهد گرفت.

نظر شما